Hoe meld ik me aan om gebruik te kunnen maken van het Bel-me-niet Register?

Indien uw bedrijf of organisatie ongevraagd commerciële, ideële of charitatieve telefoongesprekken voert met consumenten of personenvennootschappen (zoals eenmanszaken, maatschappen of vennootschappen onder firma), bent u wettelijk verplicht om gebruik te maken van het Bel-me-niet Register.

Stel eerst vast of u daadwerkelijk verplicht bent om gebruik te maken van het Bel-me-niet Register. Indien u daarover twijfelt, stuur dan een e-mail aan info@acm.nl.
 

Bent u wettelijk verplicht gebruik te maken van het register, dan dient u uw bedrijf of organisatie te registreren. Om het registratieproces helemaal te kunnen doorlopen, heeft u nodig:

  • Uw complete bedrijfs- of organisatiegegevens.
  • Uw KvK nummer.
  • De persoonsgegevens van de medewerker die de contacten met het Bel-me-niet Register gaat onderhouden.
  • De persoonsgegevens van de tekenbevoegde binnen uw bedrijf.
  • Eventueel een PO-nummer (bestelnummer) ten behoeve van de facturering.
  • Eventueel andere informatie, die in een factuur aan uw bedrijf vermeld dient te worden

Na het registratieproces bekijkt de beheerder van het Bel-me-niet Register uw aanvraag. Hij zal u binnen enkele dagen per e-mail laten weten of u toegang krijgt tot het register.